Ombrenails

20120730-194527.jpg
För att kunna göra ombrenaglar var jag först tvungen att hitta en skala som kändes rätt. Det stod mellan denna i aprikosfärger och en i rosa toner. Aprikos fick det bli!

20120730-194518.jpg
Som baslack använde jag detta stärkande Trindlack som jag har gjort sedan ett par månader tillbaka. Ett suveränt köp om man likt mig har tunna naglar som skivar sig och spricker. Som topplack använde jag mitt lack från Seche Vite som snabbar på torkprocessen och bidrar till att lacket slipper onödiga repor och märken.

20120730-194511.jpg
För tillfället har jag snöat in mig på glitternaglar. Att detta ombreförsök skulle få sig en släng av glitter kändes därför som en självklarhet. Guld kändes snyggast till aprikosfärgat!

20120730-194507.jpg20120730-194500.jpg
Och här är resultatet! Aprikosfärgade ombrenaglar med guldglitter.

Om hannathoresson

Hanna, 24 från Helsingborg
Det här inlägget postades i Skönhet, Ytligheter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ombrenails

  1. Lisa skriver:

    Snyggt… Men du missade beskrivningen om hur du gick till väga!

Kommentera

