Min sommaräng har gula prickar

20120728-172852.jpg

Kameran har varit med hela helgen, men eftersom dagarna har spenderats med shopping har den inte använts mer än en gång. Det var när jag hittade denna sommaräng mitt inne i centrala Malmö som jag helt enkelt inte kunde låta bli. Vackert!

Veckan som kommer är verkligen fullbokad! I morgon är det dags för Magnus och mig att ge lägenheten en omgång efter att ha prioriterat stranden i en vecka. Efter jobbet på tisdag tar jag bilen hem till Varberg för att ha en superdupermyskväll med lillasyster. Det känns både bra och hemskt att åka hem till ett hem utan Tussi. Bra för att jag vill ha det gjort, hemskt för att jag inte alls vet hur det kommer att kännas. Redan i nuläget kommer tårarna när tankarna springer iväg och där kommer det att vara så påtagligt. Jag får hemska känslor när jag tittar på bilder på henne. Är hon verkligen inte kvar? Kommer hon aldrig att vara där igen? Vem ska hälsa på mig när jag kommer hem? Vem ska gosa ner sig bredvid mig på morgonen och buffa på mig när hon vill bli klappad? Jag vet att jag inte har bott hemma på sex år, men hon har alltid funnits där. Arton år är länge! Hon var den femte familjemedlemmen.

På torsdag tar jag tåget söder ut för en eftermiddag med fina Annika. Det ska bli trevligt med lite kvalitetstid! Magnus kommer att vara bortrest från onsdag till fredag och på fredag när han är hemma igen får jag besök av bästa Frida för en helg med massa mys! Det känns verkligen som om veckan kommer att springa iväg och det gör mig inte det minsta. Att veckor går gör att hösten med bröllop och bröllopsresa närmar sig. Om fyra månader är vi i Thailand!

Ikväll har jag testat på att göra ombrenaglar och om lacket vill torka helt någon gång kommer jag att dela med mig av resultatet. Det är absolut inte perfekt gjort. Men för att vara första gången är jag ändå nöjd!

Nu ska jag fortsätta leta efter min bankdosa. Som jag sa till Magnus tidigare ikväll så vet jag att jag med jämna mellanrum har sett den och tänkt ”nämen, ligger den här, det måste jag komma ihåg när jag behöver den” och nu när det är dags att betala räkningar vet jag såklart inte vad den är. Typiskt mig!

Ha det gott ni trogna läsare! Puss!

Om hannathoresson

Hanna, 24 från Helsingborg
Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Min sommaräng har gula prickar

  1. Sandra skriver:

Kommentera

