Söndagstankar

20120722-194510.jpg
20120722-194357.jpg

Helgen har sprungit förbi och jag vilar magen i soffan medan Magnus tagit över tvättningen. Efter en mysig helkväll med älsklingen i fredags packade jag igår förmiddag handväskan och tog tåget till Malmö för en tänkt heldag med familjen. När jag precis satt mig på tåget ändrades dock söndagens planer och jag fick även en mysig kväll och härlig söndagsförmiddag söder ut. Jag hittade en ny favoritloppis, fick en myskväll hos farmor & farfar, en solig förmiddag på fasters mysiga kolloni och kvalitetstid med syster och pappa. Massa härligt! Även i eftermiddag har jag haft det så bra så. Magnus och jag köpte med oss lunch och slängde oss på en filt nere vid havet.

Bortsett från mycket planer för sommarens lediga stunder är det just nu mycket tankar inför höstens viktigaste datum, ja, ett av livets viktigaste datum! Magnus och mitt bröllop. Vigsel är bokad i rådhuset och våra familjer kommer att bjudas in för att närvara vid vigseln och en mindre bröllopsmiddag. Det blir ett väldigt litet och förhoppningsvis fint bröllop i all sin enkelhet. Men! Litet eller inte, vissa saker måste fixas! Det är roligt för huvudet och stressande för magen. Klänning, fotograferings- och middagsplaneringen är det som kommer att kännas bäst att kunna bocka av. När det gäller klänning funderar jag mer och mer på att gå ifrån den vita färgen. Som det känns i nuläget vill jag ha en ljus klänning men inte nödvändigtvis kritvit. Hur den ska se ut upptill känns inte heller viktigt, förutsatt att den sitter snyggt. Det enda jag med säkerhet vet är att jag vill ha en kort klänning! Nog om det, nu ska jag försöka släppa bröllopet för resten av kvällen och njuta av en ledig kväll med älskling. Puss!

Om hannathoresson

Hanna, 24 från Helsingborg
Det här inlägget postades i Fotografier, Livet, Tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

